|
Forældre-info Referat
af SSP-forældremøde marts
2003.
Der
mødte 25 forældre op til vores SSP- aften her onsdag den 12. marts. Klassens
lærere samt skolevejleder Susanne Sachse mødte også op til arrangementet. Gademedarbejder
Carsten Uhrenholt startede
aftenen med at fortælle om baggrunden for SSP-samarbejdet og samt hans job
som gademedarbejder i Hadsten kommune. Det
blev et udbytterigt og fængende oplæg med mange vinkler til de unge og de
elementer i deres verden vi skal være meget opmærksomme på ifht. 6.klasse
her og nu. Senere
efter lidt kaffe og kage, var der lidt diskussion ved bordene med
udgangspunkt i nogle "værdikort" med holdninger omkring unge og
forældre. Vi
sluttede SSP-afdelingen af med at lave en fælles rammeaftale omkring
specielt alkohol og ungerne i 6.klasse.
Jeg har vedlagt denne aftale og håber I vil gøre nytte af den. tryk
her for at se aftalen Vi
sluttede aftenen af med en snak blandt lærerne og forældre omkring en
utilfredshed der var opstået omkring undervisningen ifht. 6.klasse. Det
blev en god debat med mange indlæg. Flere
forældre efterlyste flere lektier og synes ikke der stod noget i lektiebøgerne.
Andre synes at der var nok lektier. Jeg
fortalte at der generelt var en stor glemmeprocent samt at der i den seneste
tid med praktikant og projektarbejde ikke havde været så mange lektier.
Endvidere lå der ofte et større dagligt arbejde med at følge op på
glemte lektier. glemmesedler og sorte sedler. I
mine timer vil der fremover være flere daglige lektier samt generel
stramning ifht ungernes sløseri. Jeg
håber så at I i en periode vil holde lidt mere øje med om ungerne får
lavet deres lektier samt afleveret glemmesedler etc. Det
er min opfattelse at det blev en udbytterig aften for både forældre og lærere. Venlig
hilsen Kim Tak for sidst! Jeg må sige, at det var en meget lærerig
oplevelse for mig, især i forhold til, hvor vigtigt det er at have en god
kommunikation skolen og hjemmet imellem. Som helt ny lærer er der næsten hele tiden noget
nyt at lære og forholde sig til og man tager imod alt den hjælp, man kan få
med kyshånd. Jeg er ked af, at jeg har gået i uvidenhed omkring
de problemer, nogle af jer har haft, så jeg vil virkelig opfordre jer til
fremover at kontakte mig, når I har noget på hjertet. Jeg skal også ærligt erkende, at jeg synes det kan
være svært at give lektier for og det har nok heller ikke været min første
prioritet. Som vi var inde på til mødet, har det ikke været nemt at
starte op med klassen. Jeg har været frustreret over klassens størrelse,
støjen og niveauet. Det har taget tid at komme ind på børnene og finde
den undervisning, som passer netop dem. Jeg har nok haft for store forventninger til selvstændighed,
og hvor meget eleverne var klar til at udfordre sig selv. Ud fra hvad I har sagt, har jeg besluttet følgende:
Da det kan være svært at give matematik lektier for fra dag til dag, får
eleverne uge matematik. Det bliver øvelser i de ting som jeg synes, kan
volde eleverne problemer. I engelsk ville jeg egentlig gerne arbejde
projektorienteret, men i stedet får de nu tekster og skriftlig arbejde, det
er konkret, og I kan følge med i, hvad de går og laver. Venlig hilsen Lene
|